השתלת שיער במפרצים – האם השתלת שיער על שטח גדול שונה מהותית מהשתלה במפרצים בלבד?

אצל גברים ונשים כאחד הדילדול בצפיפות השיער בא לידי ביטוי במיוחד באזור המפרצים. המראה הנוצר מבגר את בעליו ואצל גברים בעיקר, המפרצים עלולים להמשיך ולהעמיק, לעיתים עד הקרחה מלאה. בוודאי תשמחו לגלות כי כיום ניתן למלא את אזור המפרצים בשיער טבעי וזאת ע"י השתלת שיער רק עבור שטח זה.

כיצד מבצעים השתלת שיער במפרצים? והאם השתלת שיער על שטח גדול יותר תהיה שונה מהותית מהשתלה במפרצים בלבד? על כך ננסה לענות בשורות הקצרות שלפניכם.

בגדול – אין הרבה הבדל מבחינת המחיר

המפרצים מהווים למעשה את קווי המתאר של השיער, כך שבין אם מדובר בהשתלת שיער עבור שטח קטן והן על גדול, עיקר ההתמקדות והתכנון מתבצע עליהם. למעשה, ככל שהשיער קצר יותר, כך נדרשת עבודה מדוייקת יותר, שכן כל סטייה מקווי המתאר תבוא לידי ביטוי מבחינת מראה התוצאה הסופית. מסיבה זו המחיר, בגדול, לא אמור להיות שונה מהותית מהשתלת שיער רחבת היקף, כתלות כמובן בשיטה ההשתלה הנבחרת.

ההבדל הגדול טמון בשיטה הנבחרת

מפרצים הם למעשה אזורים דלילים או חסרים לחלוטין בשיער. ככל שהמפרצים גדולים יותר, כך נדרשים יותר זקיקים על מנת להשלים את המלאכה ולהיפך. עבודתו של הרופא המטפל כוללת את הוצאת הזקיקים הבריאים מהעורף (אפשר גם מאזור הסנטר אצל גברים) והעברתם לאזור המפרצים.

כאשר המפרצים רק דלילים בשיער וזקוקים ל- "חיזוק" מבחינת הצפיפות, ניתן לבחור בשיטת ה- FUT, שנחשבת לזולה ומהירה יותר לביצוע. בשיטה זו הזקיקים מוצאים בקבוצות מהאזור התורם ומושתלים כפי שהם. כאשר חסר שיער רב באזור המפרצים אין מנוס מלבחור בשיטה המתקדמת יותר, FUE, שכוללת את הצאת הזקיקים כבודדים והשתלתם כבודדים בצפיפות הנדרשת. כאשר נבחרת שיטת ה- FUE, ההבדל במחירים בין השתלה במפרצים בלבד לבין השתלה נרחבת יותר הינו זניח (את השיטה המתאימה ביותר ניתן לברר עם מרפאות וקליניקות בתחום השתלות שיער).

כיצד ניתן לחסוך בעלויות?

השתלות שיער נחשבות לעניין יקר מאוד, מה גם שבמקרה של השתלה במפרצים, פעמים רבות יש צורך לחזור על הפרוצדורה לאחר מספר שנים (המפרצים הם אזורים שנוטים להשתנות עם השנים). המחיר הנגבה בארץ עבור השתלת שיער במפרצים מתחיל מ- 15,000 שקלים ועשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים אם לוקחים בחשבון את התיקונים העתידיים.

כיצד בכל זאת ניתן לחסוך בעלויות? טסים למדינות שכנות לנו כגון טורקיה וקפריסין, שם המחירים נמוכים משמעותית ועומדים על כ- 2,000 דולר שכוללים מלבד הטיפולים גם את הטיסות, המלונות ושאר צרכי השהייה. במדינות אלו ישנן מספר קליניקות שידועות ככאלה שמובילות את התחום, ולכן המחיר הנמוך אינו משקף טיפול נחות חלילה.

השיטות המשמשות את הרופאים בקליניקות אלו מתקדמות ביותר, והמכשור הטכנולוגי שם דגש על התאמה לקווי השיער, מבנה הפנים, סוג העור ועוביו וגילו של המטופל. חברות ישראליות מתמחות ישמחו לעזור לכם בבחירת הקליניקה, העיקר שתצאו מרוצים.